Barranquisme per Setmana Santa a Guara

Aquesta Setmana Santa com que plovia a bots i barrals, hem decidit aprofitar l'aigua per anar a fer uns quants barrancs a Guara. Alguns ens direu que estem boixos, però millor això que quedar-se a casa.
En concret hem fet el Portiacha i el Fornocal, dos barrancs molt coneguts a la zona per la seva bellesa.

En començar el barranc estava plovent, fet que el primer ràpel vam tindre una mica de cascada cosa poc habitual en aquest barranc i quan ja érem a baix vam patir per la nostre salut, ja que va començar a caure bastants llamps. Ens vam arraulir a la balma que feia el primer ràpel i esperar que passes. Desprès vam continuar i vam disfrutar moltíssim, sobretot l'últim ràpel, ja que es molt espectacular i té unes vistes magnifiques. I també ens o vam passar molt bé en el retorn ja que el riu Vero anava una mica cargat i va fer el retorn tota una aventura.

Fitxa Tècnica Portiacha:

LONGITUD: 250 m
DESNIVELL: 110 m
DIFICULTAT: Mitja (3 de 5).
RÀPEL MES ALT: 30 m
CORDES: 1x60 m o 2x30 m – OPCIONAL 1×30 m
ÈPOCA: Barranc sec

Com arribar-hi:
Sortint de Barcelona agafarem l'autovia A-2 direcció Lleida, i sortirem per la sortida 458 direcció Huesca/Barbastro per l'autovia-nacional N-240 fins a Barbastro on girarem a la dreta direcció Sierra de Guara per la carretera A-1232, direcció Alquezar. I just abans d'arribar Alquezar agafarem el trencall direcció Colungo per la carretera A-2205. Passat Colungo continuem fins al Coll de San Caprasio i baixant sobre el Km 18, en una corba a dretes hi ha una esplanada a l'esquerra indicat com a Portiacha.
A l'esplanada deixarem el cotxe i baixarem per un corriol a l'esquerra on comença el barranc.

Retorn:

Un cop acabat l'últim ràpel, seguirem un corriol direcció al Vero. On tindrem de remuntar-lo fins a la presa, en aquest punt podem anar per dos direccions. Una travessar la pressa i pujar el pont que ens porta fins el pàrquing del Vero o sinó volem mullar-nos agafem el camí que puja per l'esquerra i dona la volta fins el pont. Abans d'arribar al pàrquing del Vero a mà dreta trobarem un corriol on baixa a un barranc i desprès puja per un bosc que ens portara fins a l'esplanada del cotxe.

Primer ràpel de 28 m
Ràpel de 8 m

Ràpel de 30 m

Últim ràpel de 6 m
Retorn per la presa amb bastant caudal